اعضای بیمار مرگ مغزی ساکن نیشابور به سه بیمار زندگی بخشید واژگونی خودرو در گناباد ۲ کشته برجا گذاشت (۶ تیر ۱۴۰۳) یک توصیه پزشکی؛ هنگام گزش حیوانات خوددرمانی نکنید رجا درباره توقف چهارساعته قطار تهران-مشهد توضیحاتی داد (۶ تیر ۱۴۰۳) نتایج امتحانات نهایی چه زمانی اعلام می‌شود؟ صدور دستور توزیع ۶۵۰ هزار قوطی شیرخشک توسط اداره پایش زنجیره تامین شیرخشک همه چیز درباره تعداد انسان‌هایی که تاکنون روی زمین زندگی کرده‌اند هر ماه یک میلیون تومان علی‌الحساب به بازنشستگان پرداخت می‌شود رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر اعلام کرد: در حج تمتع امسال، ۲۲ زائر ایرانی در عربستان فوت شدند برای داشتن رابطه خوب با فرزندان بزرگ‌سال خود، با این ۶ رفتار خداحافظی کنید حمایت بیمه از انسولین‌های نسل جدید؛ دوسر برد برای بیمار و بیمه‌گر امّاواگر‌های مصرف آهن در زنان اشتغال و تأمین معیشت؛ دو چالش دختران مجرد دهه‌های ۵۰ و ۶۰ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (چهارشنبه، ۶ تیر ۱۴۰۳) | کاهش دمای روزانه در سطح استان از جمعه هزینه داروی بیماران خاص کمتر از ۱۰ درصد قیمت واقعی است سخنگوی قوه‌قضائیه: تضمین سلامت انتخابات از سوی مجریان باید به‌خوبی صورت گیرد | آخرین وضعیت پرونده فساد در فوتبال شناسایی ۱۲۲ مورد مثبت تب دنگی از ابتدای سال در کشور | تب دنگی در چهار استان شیوع دارد معجزه آناناس برای کاهش وزن و لاغری این خوراکی محبوب کبد کودکان را تهدید می‌کند قول وزیر کار به بازنشستگان تأمین‌اجتماعی: علی‌الحساب حقوق بازنشستگان را به‌محض تأمین منابع، پرداخت می‌کنیم + ویدئو
سرخط خبرها

وزیر بهداشت: بزرگ‌ترین بیمارستان درمان سرطان در مشهد مراحل نهایی خود را می‌گذراند | اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید رئیسی در مشهد مقدس

  • کد خبر: ۲۳۳۵۰۲
  • ۲۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۱
وزیر بهداشت: بزرگ‌ترین بیمارستان درمان سرطان در مشهد مراحل نهایی خود را می‌گذراند | اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید رئیسی در مشهد مقدس
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه سفر رئیس‌جمهور شهید در مشهد، به تشریح آخرین برنامه‌های این وزارت‌خانه پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی امروز، ۲۴ خرداد ۱۴۰۳، در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۱۰۹ پروژه سفر رئیس‌جمهور شهید که در مجتمع شهدای سلامت در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: تحولات وسیعی در حوزه سلامت در این سه سال اتفاق افتاد که شروعش با کرونا بود. دولت ظرف سه ماه کرونا را کنترل کرد و در آذر ۱۴۰۰ منحنی، شروع به پایین‌آمدن کرد. رئیس‌جمهور و جناب مخبر نقش اساسی در کنترل کرونا داشتند، به طوری که ایران از آمریکا و انگلیس پیش افتاد.

وی بیان کرد: در این مدت، ۱۷ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد. ۱۵۰ هزار تخت در کشور داشتیم که قبل و بعد از کرونا ۱۳ درصد به تخت‌های بیمارستانی اضافه شد. ۳۱۰۰ پروژه بهداشتی، ۲۵ هزار استخدام و ۶۷ هزار تبدیل وضعیت داشتیم. ۳۸۰ دستگاه پیشرفته پزشکی با اولویت مناطق محروم توزیع شد. ۲۸۰۰ عضو هیئت‌علمی استخدام کردیم. بیمه رایگان و همگانی پنج دهک نخست و رایگان‌شدن درمان کودکان زیر هفت سال از دیگر اقدامات بود.

عین‌اللهی افزود: صندوق حمایت از بیماران صعب‌العلاج با ۵۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱، ۷۰۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ و ۱۲ هزار میلیارد تومان برای امسال راه‌اندازی شد. رشد دوبرابری در شرکت‌های نانوبنیان پزشکی را در این مدت داشتیم. ۹۹ درصد دارو‌ها و ۴۰ درصد تجهیزات پزشکی در داخل تولید شد. اجرای طرح سلامت خانواده در ۱۹۵ شهرستان از دیگر اقدامات بود. امروز ۲۳ پروژه بهداشتی و درمانی در استان افتتاح می‌شود که ۱۹ طرح درمانی و چهار طرح بهداشتی به ارزش ۴۰۰۰ میلیارد تومان است و ۳۰ هزار مترمربع اضافه می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: سه بیمارستان و تجهیزات سنگین و سرمایه‌ای امروز افتتاح می‌شود. بزرگ‌ترین بیمارستان درمان سرطان مراحل نهایی خود را می‌گذراند که قرار بود امروز افتتاح شود، اما دو ماه فرصت خواستند که حداکثر تا هفته دولت افتتاح می‌شود. بعد از شهادت آیت‌الله رئیسی، ۲۲ پروژه توسط دکتر شبستری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد افتتاح شد که ارزش آن‌ها ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود. اولین پژوهشگاه سلامت کشور با نام شهید رئیسی و بزرگ‌ترین مجتمع آموزش علوم پزشکی کشور در فردای تشییع پیکر ایشان افتتاح شد.

وی با بیان اینکه عملکرد دولت مردمی در استان خراسان‌رضوی ۱۳۶ پروژه به ارزش ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده که افتتاح شده است، عنوان کرد: ۷۰۰ تخت بیمارستانی اضافه شد و همچنان افزایش تخت‌های بیمارستانی سرلوحه کار ما بوده که رشد ۱۰ درصدی داشته است. جذب ۱۵۴ عضو هیئت‌علمی و افزایش ۳۰ دستگاه آمبولانس از دیگر موارد است. استان رتبه اول گردشگری سلامت را دارد. در این مدت، ۱۳ دستگاه سی‌تی‌اسکن و ام‌ار‌آی اضافه شد و رشد ۲۵درصدی داشتیم.

عین‌اللهی اضافه کرد: ۹۷ درصد رشد شرکت‌های سلامت و دانش‌بنیان را شاهد بودیم که در زمینه تولید دارو، سرم و نیاز‌های کشور خوب عمل می‌کنند. افزایش ۵۰ درصدی دانشجویان پزشکی و ۴۵ درصدی چاپ مقالات، بازسازی ۵۰ دستگاه آمبولانس و خرید ۳۴ دستگاه موتورلانس از دیگر اقدامات است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه مشهد در زمینه درمان بیماری‌های قلبی و عروقی پیشتاز است، تصریح کرد: ۳۴۰۰ قلم تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها توزیع و ۴۰۰ عمل کاشت حلزون شنوایی انجام شده است. استفاده از نسخه الکترونیک در ابتدای دولت ۱۰ درصد بود که امروز ۱۰۰ درصدی در حال انجام است. ۳۵۰ دانشجوی خارجی جذب شده است و رشد پنج‌برابری پیوند قلب و اعضا را در دانشگاه علوم پزشکی شاهد هستیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->